Het verven van PASHMINA?

en in de verf- en te verven massa

Het verven van PASHMINA?

Berichtdoor Geert » vr nov 28, 2003 12:06 am

Heeft er iemand ervaring met het verven van pashmina?

Ik zou een sjaal willen schilderen maar op de etiket staat er bij de wasinstructies dat het enkel mag gestoomd - gedroogkuist worden... Ik besluit hieruit dat het niet mag natgemaakt worden.

Hoe kan ik het dan schilderen of kan het gewoon niet geschilderd of geverfd worden? :roll:
Geert

Re: Pashmina

Berichtdoor Gast » ma jan 26, 2004 6:52 pm

Geert schreef:Heeft er iemand ervaring met het verven van pashmina?

Ik zou een sjaal willen schilderen maar op de etiket staat er bij de wasinstructies dat het enkel mag gestoomd - gedroogkuist worden... Ik besluit hieruit dat het niet mag natgemaakt worden.

Hoe kan ik het dan schilderen of kan het gewoon niet geschilderd of geverfd worden? :roll:
Gast

Berichtdoor Gast » ma jan 26, 2004 6:59 pm

dag Geert,
het is helemaal geen probleem om pasmina sjaals te schilderen,pasmina is meestal 30% zijde en 70wolsoortvezel,als je ze met de juiste verf(zure kleurstof) schildert is het resultaat zeer goed(heb er een 3tal geschilderd(ik,vermoed dat tobasign geen probleem is ,althans als de verf ook geschikt is voor wolvezels. Veel succes!
Lu
Gast

pasmina

Berichtdoor luvanderlinden » ma jan 26, 2004 7:03 pm

dag Geert,
bij het schilderen van je pasmina ,kan je allerlei batik en andere textieltechnieken toepassen,het resultaat is tekkens verrassend!
Lu
luvanderlinden

Keer terug naar Handen uit de mouwen