Hoe schilder je een DAS?

en in de verf- en te verven massa

Hoe schilder je een DAS?

Berichtdoor Tobasign » do sep 04, 2003 8:23 am

Op het Spaanse Forum zit men met volgende vraag: "me gustaría hacer alguna corbata, pero no se como he de sujetarla al bastidor para que el tinte llegue a la parte de atrás y a la parte interna. No se si tengo que usar guta para impedir que se expanda por la parte posterior o si es que se tiñe todo al mismo tiempo. No hago más que darle vueltas a la corbata y no encuentro la forma de hacerlo"

Vertaling: "ik zou graag een das maken, maar weet niet hoe hem te bevestigen op het kader zodat de verf ook tot aan de omme-zijde geraakt en binnendringt in de binnenkant. Ik weet niet of ik Guta moet gebruiken om te beletten dat de verf zich uitzet aan de ommezijde dan wel dat het geheel in een keer volledig geschilderd wordt. Ik zit de das op alle mogelijke manieren te schikken en vind maar geen positie om hem in zijn geheel te schilderen."

Misschien kan het Noorden het Zuiden een handje helpen.
Tobasign
Site Admin

Berichtdoor kim » do sep 11, 2003 9:48 am

Kant en klare dassen kunnen best geschilderd worden zonder opspannen.
Leg ze op een propere plastic ondergrond en schilder ev. eerst de achterkant, omdraaien en dan de voorkant behandelen.

Fixeren gebeurt best met stoom dan moet er minder gewassen worden en ontstaat er minder vervorming.

De dassen moeten achteraf natuurlijk gestreken worden. Dit geeft dan een extra platte das!

De beste manier om dassen te maken blijft nog steeds het eerst beschilderen van de stof en daarna het opmaken van de das.
kim

Berichtdoor de gouden pluim » vr sep 12, 2003 9:41 pm

voor je de boord schildert vervang je best de duimspijkers door enkele naalden. Trek de zijde naar boven op de naalden , zo kan je de zijboord schilderen en kan je fixeren zonder hinder van de duimspijkers.

ZET WEL NIET TEVEEL KRACHT OP DE ZIJDE , naalden geven sneller inscheuring.
wij helpen je graag verder
de gouden pluim

Berichtdoor rangi » za sep 13, 2003 11:15 am

zeer spitsvondig! maar geen sinecure... die truk met de spelden.
Kent iemand adressen waar ze dassen maken?
rangi

Berichtdoor de gouden pluim » zo sep 14, 2003 11:54 am

Kent iemand adressen waar ze dassen maken?

dassenfabrikant die ze mooi afwerkt
Laurent
Bruwaan nr?
Oudenaarde

info@dassenlaurent.be
tel 055 31 37 02

Wij lieten reeds meerdere malen daar dassen maken en waren steeds zeer tevreden. De Gouden Pluim
wij helpen je graag verder
de gouden pluim

Keer terug naar Handen uit de mouwen